Je stuurt de klant een verzoek om de benodigde gegevens aan te leveren via Ockto.
OcktoID
Klanten kunnen zich met de Ockto-app eenvoudig en veilig digitaal identificeren via iDIN en de BasisRegistratie Personen (BRP). Een kopie van het identiteitsbewijs is daarmee niet meer nodig voor identificatie.
NIBC, Accelerate en Ockto hebben een webinar gegeven over het gebruik van OcktoID. Bekijk hier het webinar.
Maak gebruik van Ockto
Om het hypotheekproces sneller en makkelijker te maken ondersteunt NIBC het gebruik van brondata. Wanneer de klant de brondata via de Ockto-app heeft aangeleverd, kun je die ook via HDN met de aanvraag meesturen. Door het gebruik van brondata via Ockto hoeven er minder documenten te worden aangeleverd. En houd je meer tijd over om woonwensen waar te maken.
Klik op de rode knop om de video te bekijken wat OcktoID is.
Documenten vervangen door brondata
Wanneer je met brondata aan de slag gaat hoeven je klanten minder tot geen documenten meer aan te leveren. De benodigde informatie heb je dan direct uit de bron.
In het overzicht hiernaast zie je welke brondata NIBC kan ontvangen en verwerken.
Voorkom vertraging, versnel het hypotheekproces
Beperkt het aantal losse documenten
Versnelt en vereenvoudigt het aanvraagproces
Krijg in één keer de volledige dataset van de klant
Hoe werkt Ockto?
-
Stap 1: Uitnodigen
-
Stap 2: Downloaden
De klant downloadt de app en maakt verbinding door de QR-code te scannen of door op de knop 'Begin' te klikken.
-
Stap 3: Gegevens ophalen
De klant logt in bij diverse databronnen. Dit gaat via DigiD of de eigen bank. Hier worden geverifieerde gegevens opgehaald.
-
Stap 4: Toestemming en versturen
De aanvrager ziet in de app een overzicht van alle opgehaalde gegevens. De klant geeft toestemming en ze worden verstuurd.
Wij staan voor jou klaar
Heb je een vraag of heb je hulp nodig met een hypotheekaanvraag? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder.