Voor een zo soepel mogelijk aanvraagproces, is het belangrijk dat bij ‘RegelingType’ in HDN met code 10 wordt aangegeven dat het om een meeneemhypotheek gaat. Hoe vollediger de aanvraag wordt ingevuld, des te sneller kunnen wij de aanvraag behandelen.
Actuele klantdata inzichtelijk
Via E-adviseur kunt u eenvoudig actuele klantdata bekijken en gebruikmaken van de meekijkfunctie in de MijnNIBC-omgeving. Dit maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk de meest recente gegevens van uw klanten in te zien. U vraagt simpelweg toestemming aan de klant via E-adviseur, waarna de klant met één druk op de knop het verzoek kan goedkeuren of afwijzen. Zo wordt het adviseren en beheren van klanten nog makkelijker.
Stappenplan voor u en uw klant
Toestemming vragen via E-adviseur
Via E-adviseur kunt u gemakkelijk een toestemmingsverzoek sturen naar uw klant. We hebben de stappen voor u op een rijtje gezet. In het PDF bestand vindt u ook terug op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.
Aanvraag beantwoorden vanuit klant
Wanneer u via E-adviseur toestemming vraagt aan uw klant, krijgt uw klant een e-mail en een melding in de MijnNIBC omgeving. Via deze melding kan de klant met één druk op de knop toestemming verlenen of afwijzen. Hier kunt u zien op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.
Initiatief vanuit de klant om toestemming te geven
Uw klant kan zelf toestemming geven via zijn online omgeving MijnNIBC, zonder dat u eerst een verzoek heeft verstuurd via E-adviseur. Wel zo handig als u tijdens een persoonlijk gesprek om toestemming heeft gevraagd. Na het verlenen van toestemming ontvangen zowel u als uw klant een bevestigingsmail. Bekijk hier hier hoe uw klant eenvoudig toestemming kan geven.
Tips voor actief klantbeheer
-
Meeneemhypotheek aangeven in HDN
-
Nog eenvoudiger een omzetting aanvragen in E-Adviseur
In E-adviseur is een webformulier beschikbaar om een renteomzetting en een aflosvorm omzetting aan te vragen. Met de eenvoudige en automatisch invoervelden is het voor u efficiënter om een aanvraag in te dienen. Via E-Adviseur is direct inzichtelijk wat de status is en welke benodigde stukken aangeleverd moeten worden.
-
Een E-adviseur account aanvragen
Heeft u nog geen E-adviseur account? Vraag deze dan eenvoudig aan via Stater. Dit is de eerste stap in de richting van actief klantbeheer!
OcktoID
Klanten kunnen zich met de Ockto-app eenvoudig en veilig digitaal identificeren via iDIN en de BasisRegistratie Personen (BRP). Een kopie van het identiteitsbewijs is daarmee niet meer nodig voor identificatie.
NIBC, Accelerate en Ockto hebben een webinar gegeven over het gebruik van OcktoID. Bekijk hier het webinar.
Even sparren of een vraag?
De NIBC Hypotheedesk is een verlengstuk van jouw team. Onze experts op de Hypotheekdesk hebben jarenlange ervaring en zijn er voor jou! Neem contact op met onze experts van de Hypotheekdesk.