Voor een zo soepel mogelijk aanvraagproces, is het belangrijk dat bij ‘RegelingType’ in HDN met code 10 wordt aangegeven dat het om een meeneemhypotheek gaat. Hoe vollediger de aanvraag wordt ingevuld, des te sneller kunnen wij de aanvraag behandelen.

Actuele klantdata inzichtelijk
Vanaf heden kunt u actuele klantdata bekijken via E-adviseur en heeft u de mogelijkheid tot de meekijkfunctie in de MijnNIBC omgeving. Hierdoor kunt u makkelijk en snel actuele klantdata bekijken. U vraagt eenvoudig toestemming aan de klant via E-adviseur. De klant kan met één druk op de knop het verzoek toestaan of afwijzen. Het adviseren en beheren van klanten wordt nu nog makkelijker.

Stappenplan voor u en uw klant
Toestemming vragen via E-adviseur
Via E-adviseur kunt u gemakkelijk een toestemmingsverzoek sturen naar uw klant. We hebben de stappen voor u op een rijtje gezet. In het PDF bestand vindt u ook terug op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.
Stappenplan toestemming vragen
Aanvraag beantwoorden vanuit klant
Wanneer u via E-adviseur toestemming vraagt aan uw klant, krijgt uw klant een e-mail en een melding in de MijnNIBC omgeving. Via deze melding kan de klant met één druk op de knop toestemming verlenen of afwijzen vanuit de beveiligde MijnNIBC omgeving. Hier kunt u zien op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.
Initiatief vanuit de klant om toestemming te geven
Via MijnNIBC kan uw klant zelf toestemming verlenen, zonder dat u een verzoek heeft verzonden in E-adviseur. Wel zo handig als u bijvoorbeeld tijdens een persoonlijk gesprek uw klant heeft gevraagd toestemming te verlenen. Uw klant kan toestemming verlenen via de MijnNIBC omgeving. Wanneer uw klant toestemming verleent, ontvangen u en uw klant hiervan een bevestigingsmail. Bekijk hier hoe uw klant zelf toestemming kan geven.
Tips voor actief klantbeheer
-
Meeneemhypotheek aangeven in HDN
-
Nog eenvoudiger een omzetting aanvragen in E-Adviseur
Vanaf heden is er een webformulier beschikbaar in E-Adviseur om een renteomzetting en een aflosvorm omzetting aan te vragen. Met de eenvoudige en automatisch invoervelden is het voor u efficiënter om een aanvraag in te dienen. Via E-Adviseur is direct inzichtelijk wat de status is en welke benodigde stukken aangeleverd moeten worden.
-
Een E-adviseur account aanvragen
Heeft u nog geen E-adviseur account? Vraag deze dan eenvoudig aan via Stater. Dit is de eerste stap in de richting van actief klantbeheer!
Even sparren of een vraag?
De NIBC Hypotheedesk is een verlengstuk van jouw team. Onze experts op de Hypotheekdesk hebben jarenlange ervaring en zijn er voor jou! Neem contact op met onze experts van de Hypotheekdesk.