Inloggen E-adviseur
Hypotheekplatform
Hypotheken 10 jan. 2019 00:00 CEST

NIBC op bezoek bij…HypotheekPlatform

Een nieuwe dag, een nieuw interview. Vandaag sprak ik met Frank Jansen. No-nonsense, duidelijk en persoonlijk daar is waar Frank en HypotheekPlatform voor staan. 10 minuten eerder dan gepland had ik Frank alles gevraagd wat ik wilde weten. Tijd over dus voor een vers kopje koffie voordat ik start met het schrijven van deze blog, heerlijk! Frank heeft een bijzonder verhaal, hij zit namelijk al vanaf zijn 18e ‘in het vak’ (en heeft inmiddels Abraham gezien). Hoe krijgt Frank het voor elkaar om al ruim 32 jaar (mijn hele leven) elke dag met plezier aan slag te gaan? Lees het nu en laat je inspireren.

Even voorstellen
Frank startte zijn carriere bij de verzekeraar Victoria Vesta, om vervolgens al snel het hypotheekvak in te rollen. In 2007 belandt Frank bij HypotheekPlatform in Rotterdam, waar hij sinds 2019 de eigenaar is. “Toen ik eigenaar werd heb ik eigenlijk alleen wat kleine aanpassingen gedaan, de formule van HypotheekPlatform was en is een succes. Het gaat bijzonder goed.”. Wat houdt Frank al meer dan 30 jaar dolenthousiast? “Ik vind het oprecht de mooiste baan van de wereld, ik kan elke dag mensen blij maken en dat is fantastisch!”. We mogen misschien wel stellen dat Frank een echte ‘vakidioot’ is.

En HypotheekPlatform, waarom zijn jullie zo succesvol?
“Dat is altijd lastig om van jezelf te zeggen, maar wat we doen dat werkt gewoon, we staan voor ‘afspraak is afspraak’ ook al vind ik dat niet meer dan normaal.”. Ook persoonlijk contact staat voor Frank en zijn vijf-koppige team bovenaan de prioriteitenlijst. “Wij doen ook nu geen online afspraken. Op dag drie van de coronacrisis hadden wij het hele kantoor al coronaproof gemaakt en schermen opgehangen. Zo konden we gewoon door op de oude voet en mensen live aankijken. Heel belangrijk voor ons en voor onze klanten.” Dat noem ik nou nog eens doorpakken. En wie krijgt Hypotheekplatform zoal aan de balie? “Ons specialisme richt zich op de startersmarkt en dan met name in een wat lager segment woningen. Dat maakt ons werk extra leuk. Deze klanten zijn vaak onzeker maar vol hoop, die kun je dan zo gelukkig maken en dat is geweldig om te zien.” .

Hypotheekplatform heeft nauwe banden met woningcorporaties en makelaars. Zo is ook het initiatief Koopcomfort ontstaan, waarbij starters de garantie hebben dat de woningcorporaties de woning binnen drie maanden terug koopt tegen de marktwaarde. “Zo bieden we onzekere starters een stuk zekerheid en dat geeft een goed gevoel.” Aldus Frank.

Hypotheek Woningen Aan Gracht En Fiets
Zijn er voor jullie veranderingen geweest tijdens de coronacrisis?
Frank en zijn team zijn zo veel mogelijk op de oude voet doorgegaan, toch is er een verandering merkbaar geweest. “Het is ook bij ons drukker dan ooit, niet normaal meer. De doorlooptijden liepen op een gegeven moment zo op, dat kan eigenlijk niet. Het zijn voor ons geen dossiernummers, maar mensen met emoties en gevoelens en dan is het hard werken om iedereen tevreden te houden.”. Gelukkig is Frank te spreken over de verwerkingstijden van NIBC “Ik kan niet anders zeggen dan dat jullie ons echt extreem positief hebben verrast, ik bel mijn accountmanager en ik weet dat het goed komt, ook gewoon binnen een redelijke vlotte tijd.” . Nou collega’s, die kunnen we in onze zak steken.

Even de glazen bol erbij
Frank heeft een enorme bak aan ervaring, maar noemt hij zichzelf geen expert als het gaat om de toekomst van de woningmarkt. Wel heeft hij een duidelijke visie op de tijd die komen gaat. “Ik geloof erin dat als de crisis straks weer een beetje is gaan liggen de huizenprijzen in Rotterdam gaan exploderen. Er is zeker hier een enorm woningtekort en nieuwbouw is niet te betalen. Als mensen straks weer een beetje meer zekerheid hebben vanuit hun werkgever dan gaat het he-le-maal los.”. Ik kijk net als Frank met nieuwsgierigheid uit naar wat de toekomst ons gaat brengen. Voor nu; Keep up the good work en bedankt Frank voor dit fijne interview.

Komt u in oog-in-oog met een klantsituatie die afwijkt van de standaard kaders? Of heeft u te maken klanten die door de coronacrisis in een lastige financiële situatie komen en hierdoor bijvoorbeeld betalingsproblemen ervaren? Dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager. Wij staan voor u klaar!

Zoeken naar...

Geen resultaten beschikbaar, verfijn je zoekopdracht