- Ga naar E-adviseur.
- Log in via eHerkenning.
- Klik op de knop ‘Klanten’ nadat je bent ingelogd.
- Zoek op naam en leningnummer van de klant(en).
- Klik op de naam van de klant(en) om een overzicht te zien.
- Klik op ‘Mutatie aanvragen’ en selecteer de gewenste mutatie.
- Doorloop alle stappen om je aanvraag in te dienen.
- Na het indienen vind je de aanvraag terug onder de geldverstrekkerstegel bij ‘Aanvragen’.
Webinar over E-adviseur
In E-adviseur kun je als adviseur eenvoudig verzoeken voor je klanten indienen. Wist je dat je via E-adviseur ook een verzoek voor Ontslag Hoofdelijk Aansprakelijkheid (OHA) kunt indienen? Stater nodigt je graag uit voor een webinar over E-adviseur en het verzoek voor OHA. De webinars zijn gepland op de volgende data:
- woensdag 22 mei 14:00, meld je hier aan.
- vrijdag 31 mei 10:00, meld je hier aan.
- maandag 3 juni 14:00, meld je hier aan.
Waarom OHA via E-adviseur?
Versnel de verwerking van de aanvraag
Alle relevante en verplichte invoervelden worden afgevangen door het webformulier. Dit voorkomt onnodige aanvullende vragen en versnelt de verwerking van aanvragen.
Direct inzicht in de status
Na het indienen van een verzoek heb je direct inzicht in de status ervan. Ook na het uitbrengen van het renteaanbod kun je direct zien welke documenten benodigd zijn en kun je deze meteen uploaden.
Veilige dataoverdracht
De belangrijkste reden dat aanvragen en bijbehorende documenten voor OHA volledig via E-adviseur verlopen, is om te zorgen voor een veilige dataoverdracht van klantgegevens.
-
Hoe dien je een verzoek voor Ontslag Hoofdelijk Aansprakelijkheid in via E-adviseur?
-
Dossierstukken uploaden?
- Log in op het systeem.
- Klik op de tegel van de desbetreffende geldverstrekker.
- Je krijgt een overzicht van je lopende aanvragen te zien.
- Zoek op naam en leningnummer om de klant(en) te vinden.
- Klik op de naam van de klant(en) om een overzicht van de aanvraag en de te uploaden documenten te bekijken.
-
Sneller de aanvraag doorlopen middels data delen
- Ga naar het gedeelte ‘Klanten’.
- Onder het kopje ‘klantdata’ zie je of de klant zijn/haar gegevens met je heeft gedeeld (aangegeven door een groen vinkje).
- Als je ‘opvragen’ ziet staan, heeft de klant nog geen toestemming gegeven.
- Heeft de klant al toestemming gegeven, dan zie je dat zodra je op de namen van de klant(en) klikt.
- Je krijgt dan een actueel overzicht van de klanten en hun huidige hypotheek.
- Bij de mutaties Omzetten en OHA worden de reeds bekende gegevens vooraf ingevuld.
Blijf op de hoogte via WhatsApp
Als eerste op de hoogte van alle ontwikkelingen omtrent NIBC Hypotheken? Meld je dan aan voor onze WhatsApp nieuwsbrief en ontvang het nieuws als allereerst. Zie het als extra service voor jou als adviseur.
Even sparren of een vraag?
De NIBC Hypotheedesk is een verlengstuk van jouw team. Onze experts op de Hypotheekdesk hebben jarenlange ervaring en zijn er voor jou! Neem contact op met onze experts van de Hypotheekdesk.