)
Inloggen

Overlijden melden

We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd. Wij helpen je om de bankzaken eenvoudig en correct af te handelen.

Je meldt het overlijden via ons online formulier.

Kies het type rekening:

Na je melding ontvang je een bevestiging per e-mail.

 

Welke documenten heb ik nodig

Voor een goede afhandeling vragen wij om een aantal documenten. Hieronder leggen we duidelijk uit wanneer een Verklaring van Erfrecht nodig is en wanneer niet.

Altijd nodig:

  • Akte van overlijden
  • Kopie geldig ID van erfgenaam of executeur

Extra als saldo naar een nieuwe tegenrekening gaat:

  • Bankafschrift van die rekening op naam van erfgenaam of executeur

Is een Verklaring van Erfrecht nodig?

Stel jezelf deze vragen:

  1. Ben je gehuwd of geregistreerd partner van de overledene?
  2. Is er géén testament?
  3. Is het totale saldo bij NIBC lager dan €100.000?

Beantwoord je alle vragen met JA? Dan hoef je géén Verklaring van Erfrecht aan te leveren. In dat geval volstaat:

  • Uittreksel Centraal Testamentenregister (CTR)
  • Vrijwaringsverklaring

Beantwoord je één of meer vragen met NEE? Dan is een Verklaring van Erfrecht verplicht.

Waarom deze documenten? Zo weten we zeker dat alles correct en veilig gebeurt en voldoen we aan wettelijke verplichtingen.

Hoe verloopt het proces?

Stap 1

Meld het overlijden via het formulier en upload de documenten.

Stap 2

Wij controleren de stukken. Je ontvangt een e-mail als er iets ontbreekt.

Stap 3

Zodra alles compleet is, handelen wij de rekening(en) af. Dit duurt gemiddeld 5 werkdagen. Je ontvangt daarna een saldo-overzicht en bevestiging van de afhandeling.

Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17.00 uur. Vermeld altijd naam, geboortedatum en rekeningnummer van de overledene.

Bel gratis 0800 409 409 4

WhatsApp +316 57 220 044

Contactformulier

Neem contact met ons op via het contactformulier

Zoeken naar...

Geen resultaten beschikbaar, verfijn je zoekopdracht