Een persoonlijke benadering: de klant als mens
Niet iedereen is hetzelfde. Onze klanten hebben verschillende behoeften en daarom soms een andere benadering nodig. Bij NIBC hebben we hier aandacht voor. We kijken verder dan de regels en protocollen. Want voor ons zijn de klanten geen nummers, maar mensen.
De wens
Esther kwam bij ons met een wens. Zij wilde een woning kopen samen met haar broer, Maarten. Omdat Maarten een beperking heeft, neemt zij een deel van de (thuis)zorg op zich. Esther en Maarten hadden een woning op het oog in de straat waar ook hun ouders wonen. Zodat zij makkelijk kunnen bijspringen als dat nodig is. We keken samen wat mogelijkheden waren.
Het probleem
Esther werkt 36 uur per week als gemeenteambtenaar, maar haar inkomen was niet toereikend voor de gevraagde hoofdsom. Heel vervelend natuurlijk, omdat zij zeker in dit geval graag dit specifieke huis wilde. Maar onze adviseurs gaven niet op en gingen op zoek naar een creatieve oplossing.
De oplossing
Omdat Esther deels de zorg draagt voor haar broer, ontvangt zij PGB-budget. Dit is gebaseerd op 20 uur per week. In totaal ontvangt zij dus inkomen voor 56 uur per week. Dit valt boven het maximum wat wij hanteren. Maar omdat deze PGB-uren voornamelijk in de avonduren en weekenden plaatsvinden overlegden we met onze Hypotheekdesk wat er mogelijk was. Wat bleek? We konden toch akkoord geven en onze klanten een hypotheek verstrekken. Zo konden Esther en haar broer hun ideale huis kopen.
Bij NIBC bekijken we een zaak ook vanuit maatschappelijk oogpunt. Zodat we niet voorbijgaan aan het menselijke aspect. En op die manier écht iets kunnen betekenen voor onze klanten.
Ben jij ook op zoek naar een huis, maar twijfel je over je mogelijkheden? Plan een afspraak in met één van onze adviseurs. Dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.